onsdag 22 juni 2011

Graviditetsvecka 40+5

Vi befinner oss nu i graviditetsvecka 40+5. Har alltså nu gått över beräknat förlossningsdatum med 5 dagar! Detta hade väl ingen trott! Allra minst jag som har varit sjukskriven för prematura förvärkar och har tagit det lugnt för att man var rädd för att jag skulle föda för tidigt. Dessutom kom ju Nea 4 dagar tidigare så detta scenariot har liksom inte funnit med på min kartan riktigt. Därför känns nu varje dag som som en evighet och jag längtar snart ihjäl mig efter att få träffa det lilla knytet där inne!

Men jag försöker se positivt på situationen trots allt även om det är svårt. Jag tänker att jag ska se det hela som att jag får lite extra tid att vila och att Nea får lite extra tid att ha mamma och pappa helt för sig själv :)


1 kommentar:

  1. Du får allt knipa igen över midsommar nu :) Jag bakar ju midsommartårtan efter ditt önskemål!
    Kram

    SvaraRadera