tisdag 7 juni 2011

Härliga långhelg!

Helgen har varit helt underbar! Marcus har varit långledig och vi har kunnat vara hemma och njuta tillsammans hela familjen i det fina vädret :)

Här kommer några bilder på lite av vad vi har pysslat med:

Helgen inleddes med grillning hos farmor :)

Värmen här hemma gjorde till slut att vi beslutade att köpa en större pool. Nea älskar den och även Marcus och jag kan ta oss ett dopp om vi skulle vilja ;)

Sommarkänslan kan knappast undvikas när matjesillen, nypotatisen och de svenska jordgubbarn dukas fram i värmen :)

Värmen tar ut sin rätt och far och dotter däckar på soffan redan kl. 11 :)
Så söta! ;)

Nea och jag har ägnat oss åt en del plantering i helgen. Här har vi förberett odingsbädd. Där ska vi bland annat plantera morötter och sockerärtor. Tyvärr är Nea och jag inte är riktigt överens om syftet med lådan ännu! Hon verkar tycka att den passar betydligt bättre som sandlåda än odlingsbädd och tycker inte alls att jag ska komma där med mina fröer :)

Hon gick åtminstone med på att vi skulle så lite bommor i krukor och när vi hade gjort det ställde vi dem på berget bakom garaget och nu väntar vi med spänning på resultat :) På kvällen när Nea lagt sig hjälptes Marcus och jag åt att göra ett litet smultron och jordgubbsland och till Neas stora förtjusning så kunde hon faktiskt redan i dag skörda ett par jordgubbar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar