måndag 18 april 2011

En administrativ förmiddag

Idag har jag ägnat förmiddagen åt endel administration. Eftersom att jag har drabbats av prematura förvärkar har jag nu varit sjukskriven i två veckor för att kunna ta det lite lugnt och göra saker och ting i min egen takt för att förhindra en förtidig förlossning. Nu har jag fått beskedet att jag har beviljats graviditetspenning vilket innebär att jag från och med idag kommer att vara hemma de sista åtta veckorna utan att behöva vara sjukskriven mer.

Därför har jag idag fått ringa runt till både jobb och förskola för att meddela detta till alla berörda. För Neas del har vi beslutat att eftersom hon fortfarande är så liten, så ska hon vara hemma tillsammans mig och sitt syskon och enbart ha kvar sitt dagis som kontaktplats tills dess att dom tillsammans sedan börjar där igen efter föräldrarledigheten.

Att ha "kontaktplats" innebär att jag tillsammans med Nea besöker förskolan några timmar i veckan för att hon inte ska tappa kontakten med kompisar och fröknar under tiden hon är hemma. På detta sätt kan Nea behålla sin plats på förskolan samtidigt som syskonet behåller sin förtur och vi kan njuta av att få vara hemma tillsammans i lugn och ro alla tre, vilket passar vår familj bäst:)

Efter allt telefonprat kändes Nea måttligt uttråkad och därför avslutade förmiddagen med en tur till Wämöparken i det härliga vädret. Där träffade vi en av Neas bästa kompisar Angus, hans mamma och lillebror. Det blev ett par timmar där ibland djuren med mycket bus, lek och
fika :)




Väl hemma igen vankades pankakon med glass och hemmagjord jordgubbssylt på altanen :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar