lördag 16 april 2011

Övervåningen är inte längre farlig

Idag har bygget på övervåningen fortsatt. För ett par veckor sedan när detta bygge påbörjades reagerade Nea med att bli fullständigt skräckslagen. Hon vågade inte ens gå förbi trappan utan att hålla oss i handen men detta kan man nu mera säga har försvunnit helt. Så fort luckan öppnas ska hon upp till varje pris och att promenera upp på egen hand så fort någon har glömt sätta för grinden är inget hon skyr.

Lyckan är fullständig när Marcus tar med henne upp och hon får titta och känna lite på verktyg och maskiner :)



Tyvärr är det ju svårt att ha en liten nyfiken 1 1/2 åring springandes där uppe om man vill få något gjort. Därför lämnade jag bort Nea för att leka lite hos mina föräldrar en stund i eftermiddags. Då kunde Marcus och Johnas jobba ostört och jag kunde städa bort allt byggdam och isolering som yrt ner på nedervåningen i lugn och ro. På så sätt var alla nöjda och glada, inte minst Nea som bara säger "Leka tack!" så fort hon får syn på sin mormor :)

Kvällen avslutades med inköp av en ny grill, invigning av den och nu blir det soffmys:)

4 kommentarer:

  1. Nu har jag oxå hittat hit :)
    Vad stor hon blivit "lill-tjejen", förskräckligt att vi ses så sällan måste jag säga. Men får ge det ett nytt försök med grill hos er i sommar ! kramar Helena krona

    SvaraRadera
  2. Hej! Va roligt att du har hittat hit :) och så himla roligt att just du skriver detta idag! Så sent som i morse frågade jag nämligen Marcus om ni hade hört av varandra på länge och att det hade varit rolig att ses :) Vi får absolut ta en grillkväll här i sommar! Ha det så bra tills dess! Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Å det vore verkligen roligt. Då tar jag med mig min kärlek & kör ut till er i sommar, det ser jag fram emot. Då kanske bebisen oxå kommit till världen:) Hörs snart igen ! kram

    SvaraRadera
  4. Ni är så välkomna så! :) Ha det så bra tills dess :) Karm!

    SvaraRadera