söndag 29 maj 2011

Modem på vift

Anledningen till att jag inte har bloggat på väldigt länge nu är att vårat modem har varit försvunnet. Men så i dag hittade jag det äntligen i vårat sovrum och hur det har kommit dit tror jag endast Nea kan svara på :)

Livet här hemma rullar på som vanligt. Förra helgen byggde Marcus och Nea ihop sandlådan som hon fick av sin farmor och hennes man i ettårs present förra året. Nea tyckte att det var så roligt att hjälpa pappa att sätta ihop den och när den tillslut var färdig och sanden var på plats var lyckan fullständig :)


En stor del av veckan har Nea och jag spenderar i skogen i närheten av vårat hus, där finns det mycket spännande att utforska, leka med och titta på. Här är vi på jakt efter stora och små pinnar :) Så härligt att se glädjen i sitt barns ögon över alla dessa fynd man kan göra i naturen :)


Vi har även varit en hel del på öppna förskolan där Nea har upptäckt bilgaraget som hon nu mera spenderar mycket tid vid :)


Förlossningen närmar sig med stormsteg! Det är bara 19 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum :) Vi är nu i vecka 38.

Vår lilla bebbe är nu helt fullgånget och kan nu komma vilken dag som helst egentligen :)

Till skillnad från den förra graviditeten har jag nu mycket förvärkar som ibland gör ganska ont. Förra gången hade jag inga sådana förvärkar utan bara mycket sammandragningar. När det var dags gick vattnet och värkarna satte igång, sedan kom Nea efter ett antal timmar. Denna gången verkar förloppet te sig annorlunda eftersom att värkarna har börjat lite smått utan att vattnet har gått. De kan komma för att sedan försvinna ett par dagar, för att sedan komma igen. Vissa dagar är jag nästan säker på att förlossningen ska dra i gång medan det andra dagar kan kännas ganska lugnt. Konstigt att det kan vara en sådan skillnad :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar