fredag 6 maj 2011

Födelsedagsfirande och piratfest :)

Idag har det varit en mycket händelserik dag. Morgonen började med att vi gratulerade vår älskade sambo och pappa på födelsedagen. Detta gjorde vi med födelsedagssång och frukost på sängen :)

Framåt förmiddagen åkte Nea och jag in till stan för att gå på sjörövarkonsert. Nea älskar att titta på pippi på de sju haven och är på det viset väl bekant med vad en sjörövare är. Hon tyckte att det var så roligt att få klä ut sig till en, som hon säger, "sjörövarfabbe" :)
Väl inne i stan mötte vi upp två av hennes vänner, Angus och Älva på Grävargundet. Det var väldigt mycket folk och för att Nea skulle kunna se något så fick jag ta henne på mina axlar. Efter ca 20 minuter så var Nea mätt på att titta på "sörövarfabbar" och sjunga sjörövar sånger. Det var tur det kände jag eftersom att mjölksyran började bli ganska påtaglig. Att bära ett barn i magen och ett på axlarna blir ganska jobbigt efter ett tag kan jag tala om ;) Vi begav oss istället till Grevargrundets lekpark. Där fick Nea syn på en lekstuga som hon tyckte mycket om att leka i. Det blev en hel del lek i sandlådan också och picknick i solen på hemmagjorda plättar med sylt och socker :)


Att dom snälla sjörövarna bjöd på glass var mycket uppskattat :)


Efter all lek,sång och musik somnade våra små sjörövare i sina vagnar och mammorna kunde unna sig varsin glass på glassiären :)



Årets första glass från glassiären ;)

När Marcus kom hem efter jobbet fortsatte firandet av honom. Mina föräldrar och bröder kom över med presenter och skönsång, Kvällen avslutades med grillning på altanen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar