lördag 14 maj 2011

Graviditeten tar ut sin rätt om kvällarna

Ni har säkert lagt märke till att jag inte bloggar lika ofta nu för tiden. Detta beror på att graviditeten börjar ta ut sin rätt. Jag är helt enkelt för trött om kvällarna och orkar inte mer än att på sin höjd titta lite på teven. Mitt mål är i alla fall att skriva minst ett inlägg i veckan och då är min tanke att jag ska lägga ut lite bilder från veckan som har varit samt skriva lite om graviditeten med tvåan :)

I måndags tog Nea och jag en tur till mitt jobb och bjöd alla barn och arbetskamrater på lite glass i värmen. Det var så roligt att träffa alla igen! :) Nea tyckte det var jätte roligt att leka med alla leksaker och barn men roligast var nog ändå att mata hönsen med grässtrån :)


I tisdags var det så varmt ute att poolen åkte fram på altanen och Nea fick till sin stora förtjusning ta årets första dopp utomhus :)

Tyvärr kan man ju inte bada hela eftermiddagen så efter en timme tyckte jag att det var dags att stiga ur poolen. Det tyckte inte Nea kan jag meddela! Det hela slutade med att jag fick locka med lite fika och en tur till lekparken och då kunde hon tillslut tänka sig att kliva ur frivilligt :)


På onsdagen blev det en tur till Wämöparken med öppna förskolan. Där grillade vi korv, tittade på djuren och lekte. Nea passade på att ta en tur på traktorn :)


Det känns som att denna graviditeten har gått hur snabbt som helst till skillnad från den förra! Kanske kan det bero på att man denna gången har en liten tjej här hemma som med all sin energi får tiden att rusa iväg så fort att man knappt hinner tänka ;)

Vi är nu i vecka 36. Jag har idag gått med denna lilla krabaten i magen 35 veckor och 0 dagar :) Nu är det bara 34 dagar kvar till beräknat förlossnings datum och jag längtar så! Det börjar bli lite svårt att hitta bekväma ställningar när man ska sova och så fort man försöker vända på sig så vaknar den lille akrobaten där inne. Jag ser framemot förlossningen och att snart få träffa vår andra lilla älskling :)



Barnet väger nu mellan 2200 och 2500 gram och är ca 45 cm lång. Nu kan man få kontakt med barnet genom att trycka på exempelvis foten när den sticker ut. Då kan man märka att den drar tillbaka den för att strax sticka ut den på samma ställe igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar