torsdag 5 maj 2011

Lite hänt i veckan :)

Igår förmiddags kom Neas gulliga kompisar Hannes, Tilda, Neo och Ebba hit tillsammans med sina mammor. En jätte trevligt stund för oss båda med lek och fika :) Vi ser fram emot att träffa er alla igen nästa vecka!

Framåt kvällen bar det av hem till mormor och morfar. Där blev det middag, bullbak och klippning av både Nea och Marcus.

Sötnosar före klippning...

...och sötnosar efter :)

Nea och mormor bakar för fullt :)

Tusen tack för en mysig kväll med god mat och nya fina frissor!

I förmiddags var Nea och jag på Mödrarvårdscentralen. Där lyssnade vi på hjärtljuden på vår lilla bebbe och mätte magen. Nea kan det där nu och vet precis vad som ska hända när vi kommer dit:)

Besöket börjar alltid med att jag får sätta mig i en stol, så kontrollerar en sköterska blodtrycket och det vet Nea. Hon visar mig var jag ska sitta och hjälper sköterskan att trycka på knappen till blodtrycksmaskinen. När vi sedan kommer in till barnmorskan talar hon direkt om för mig var jag ska lägga mig när barnmorskan ska lyssna på och mäta magen. Sedan ställer hon sig på en stol brevid barnmorskan och hjälper till med att både mäta med måttbandet och lyssna med maskinen. Hon är så söt! Jag börjar nästan tro att hon faktiskt förstår att det är en liten bebis där inne :) Ska bli så mysigt att snart få bära henne/honom på utsidan istället :)
Efter barnmorske besöket blev det en tur till klapp och klang för lite sång, musik, lek och fika.

När Marcus kom hem på eftermiddagen kom Nea på att hon ville inviga sina nya bakformar tillsammans med honom, så då var det bara att slänga ihop en leklera mitt i matlagningen :)


Mina sötaste älsklingar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar